Reverse engineer din markedsførings-suksess i 2020!

reverse-engineer

Det nye året er endelig her, og millioner av mennesker rundt om har definert sine nyttårsforsetter.

Men, visste du at mindre enn 4% noensinne når dem?

Det tallet er fryktelig lavt! Altså, hvis jeg noengang hadde blitt fortalt at jeg bare hadde 4% sjanse for å nå målene jeg har satt meg, ville jeg nok følt meg ganske så motløs.

Ja, hvem vet, kanskje man til og med hadde gitt opp før en i det hele tatt hadde begynt?

Men heldigvis kan statistikk alene være svært misvisende. Det er nemlig en årsak til at så få når sine mål…

De fleste setter seg mål en gang i året, og ser aldri på dem igjen…

Det legges ingen plan for hvordan målene skal oppnås…

Ofte sier man: “I år vil jeg tjene mer penger”, men fortsetter dagen akkurat som før, i håp om at noe annerledes vil skje nettopp i år.

Albert Einstein sa en gang at: “Definisjonen på galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen, og forvente et annet resultat”.

Noen som kjenner seg igjen? La meg være den første til å rekke opp hånda. 

Bryt ned målsetningene til noe håndterbart

Kort sagt, målene må deles opp i mindre delmål og brukes til å lage en handlingsplan for hvordan de skal oppnås.

Si at inntektsmålet for 2020 er å tjene 1,2 millioner kroner.

Hvor mye trenger du å tjene hver måned for å nå dette målet? …  1,2 mill delt på 12 måneder er …

… 100 000 kr !

Tallet er fortsatt høyt, men det høres i det minste langt lavere ut enn 1,2 mill. Vi graver videre. Hvis du selger en tjeneste for 20 000 kr per kunde, må du signere hvor mange nye kunder hver måned?

5!

Du ser kanskje hvilken vei det går?

Du må fortsette slik, du må grave dypere og dypere i tallene.

Hvor mange mennesker må du snakke med for å selge 5 produkter? Her kommer selvfølgelig tidligere statistikk og erfaring inn i bildet, men la oss ta utgangspunkt i at du vanligvis selger til 1 av 10 du får en salgssamtale med. Da trenger du 50 salgssamtaler pr mnd. Matematisk sett, dersom tallene stemmer – vil du nå målet ditt.

Hvis du sitter der nå og tenker: “Joda, dette høres fint og flott ut i teorien, men hvordan i all verden skal jeg få 50 mennesker på telefonen hver måned?”, så skjønner jeg godt hvor du kommer fra.

Hvordan kan du få så mange mennesker på telefonen? Hvor mange mennesker må du nå ut til? Hvor mye må du bruke på annonser for å få dette til?

Dette kjenner vi oss igjen i, men heldigvis er ikke svaret så komplisert. Men, om du ikke har et forutsigbart system for å få leads til virksomheten din – ideelle kunder som trenger det du har å tilby og har lyst til å samarbeide med deg – kan dette virke som en umulig oppgave.

Det som trengs er en solid, forutsigbar og bærekraftig “sales funnel / salgstrakt”.

Hva er en “sales funnel”?

En “sales funnel / salgstrakt” er et term innen markedsføringsfaget for den reisen potensielle kunder går gjennom på vei til et kjøp. Du starter gjerne med mange potensielle kunder som kan ha hørt om produktet eller tjenesten din. En mindre del av den gruppen vil kanskje lære mer, og en enda mindre del av gruppen ønsker å kontakte deg.

Etter hvert som prosessen går (som kundene kommer lengre og lengre ned i trakten), snakker du med færre mennesker, men som har økt interesse for dere. Helt til slutt ender du opp med menneskene som blir dine kunder.

Vi mener dette er den beste og mest effektive måten å gjøre inntektsmålene dine til virkelighet.

Hvis dette er noe du ønsker i virksomheten deres, kan du når som helst nå ut til meg og snakke med meg for en kostnadsfri konsultasjon.

Sammen kan vi ta et dypdykk i virksomheten din og finne nøyaktig ut hvor dere står og hva du bør gjøre for å få et stort gjennombrudd, så raskt som mulig!

Vi kan diskutere nøyaktig hva tilbudet bør være, hvor mye du skal prise det og gå gjennom den beste markedsførings-strategien for å tiltrekke deg kunder i bedriften på kontinuerlig basis.

Slik reverse engineer-er  du suksessen din – og øker sjansen for å være en av de lykkelige 4% som faktisk treffer sine mål i år, med god margin!

Så hvis du er klar for å konstruere din egen suksess for 2020, ta gjerne kontakt med meg for en prat!

KOM I KONTAKT

Kontakt oss