Hvorfor sosiale medier?

blog 3

Vi i Afectium AS ønsker å utfordre den tradisjonelle kostnads-ineffektive markedsføringen som har dominert bransjene i en årrekke, slik at ingen bedrifter taper sine verdifulle midler på markedsføring som ikke fungerer. I stedet ønsker vi å hjelpe bedrifter med markedsføring på nett og sosiale medier, med kostnadseffektive metoder vi vet er lønnsomt. På denne måten vil vi sørge for at dere får maks utbytte av markedsføringen. Vi forstår at det i en hektisk hverdag kan være utfordrende å markedsføre optimalt til deres bedrifts fordel. Vi ønsker å hjelpe til med dette.

Med sosiale medier får du en unik mulighet til å henvende deg mot kundene dine på en enkel og effektiv måte. Ved å dukke opp i ”nyhetsfeeden” deres på for eksempel Facebook, kan du bruke denne oppmerksomheten til å ”lede” kunden din i en eller annen ønsket retning. Det er over 3,4 millioner nordmenn på Facebook i dag og ca 83% av oss bruker tjenesten over én time daglig. Dette gir enorme muligheter for deg å treffe et stort publikum med én enkel post. Ikke minst kan du re-targete de samme folkene med nye salgsutløsende poster i etterkant. Du kan også segmentere mot den type mennesker som faktisk har høy sannsynlighet for å kjøpe. Ved å bruke sosiale medier kan du skaffe deg leads, som klikker på annonsen din og kjøper produktet eller tjenesten din. Dette er svært kostnadseffektivt og greit, samt skaper det et mer relevant bilde av bedriften din i forbrukernes hode. Fordi du er synlig der dine potensielle kunder faktisk er. Noe som bare blir mer og mer viktig i omgivelsenes stadig raskere endringer.

En fin måte å markedsføre til kundegruppen din på er ved å for eksempel bruke ”Facebook pixel”. Dette er en kode du legger inn på nettsiden din. Det fungerer slik at pixelen ”sporer” hva slags type mennesker som ser annonsen din, hvem som klikker seg på siden, eller kjøper produktet/tjenesten din. Tenk deg at du nå kan finne igjen personer som ligner eksakt på denne kunden og sende relevant innhold til dem. Eller du kan segmentere på demografi, interesser, kjønn, alder, livsstil, sivilstatus, osv. Du kan da markedsføre til samme type mennesker, slik at sannsynligheten øker betydelig for salg – til riktig type mennesker!

”Fokuser på det som er viktig!

Mange sier at dem ønsker flere ”likes” og ”shares” noe som er bra og skaper mer rekkevidde. men jeg pleier da å spørre dem; Når var det ”likes” og ”shares” betalte regningene dine sist? Det er ikke dette som er hovedmålet. Målet er flere leads og salg! Kostnadene for å kjøre annonser på Facebook er også svært lave (hvis annonsen er god, og den treffer målgruppen din). Du får da god eksponering. Hvorfor kaste ditt hardt-tjente markedsbudsjett på markedsføring som verken kan måles, eller treffer målgruppe din? Jeg kaller det for ”hope marketing” og er noe vi ønsker å unngå for en hver pris.

Et siste tips som kan være greit å ha i bakhodet er at publikumet ditt trenger sannsynligvis flere (noe forskning viser opptil tolv) eksponeringer for et budskap før dem ønsker å handle av deg. Med sosiale medier kan du utnytte dette og komme med tre-fire jabber (eksponeringer) raskt. Men det er da uhyre viktig at du har gode budskap som er i tråd med din «brand story» og som skaper verdi!

«Content is still king»

«Content is still king» på sosiale medier og hvis du legger inn e-postadressen din på siden vår, vil du få tilsendt de nyeste trendene for markedsføring i sosiale medier i 2018 rett i innboksen din, eller du kan be om en gratis digital markedsrapport.

Vi sørger for at du får resultat-basert markedsføring som skaper reelle resultater og gir deg konkret verdi. Noe vi også måler og analyserer slik at du kan føle deg ivaretatt og får se resultatene med egne øyne. Bedre enn det blir det ikke!

Bli synlig og selg mer.

Legg igjen en kommentar