Hvordan bruke «attraction marketing» til å få flere salg og konverteringer?

attractive-beautiful-beauty

Det tar tid å bygge relasjon, og forskning viser at en potensiell kunde må eksponeres i gjennomsnitt 7 ganger for et tilbud før de kjøper av deg. Det handler først om å bli kjent. Man må derfor gjennom en prosess. En må bygge relasjon før du fortsetter å skal selge dem noe. De må bli komfortable med deg. Dem må vite at de kan stole på deg. At de kan ta deg på ordet, på det du sier.

Er du autentisk?

De må vite at det du sier er “for real”, right? At du er til å stole på, og at det du snakker om ikke bare er “hype” og bullshit. Du er også nødt til å bygge et publikum. Dersom du bruker en Facebook-gruppe og du for eksempel snakker om “funnels”, bør du da også for Guds skyld kunne være en person som kan terminologien rundt dette og kunne forklare de ulike elementene i en salgsfunnel. Du må kunne sjargongen / techno-bable for å bli trodd, hvis ikke faller du gjennom.

En ting du må lære hvis du vil at folk skal kjøpe av deg raskere, er at du må beherske “story-telling”. Dette MÅ du mestre! Husk at folk elsker historier. Glem heller ikke å skrive ned historiene dine. Gå tilbake til hendelsen i hodet ditt, husk å ha med åpenbaringen i storyene som skjedde – et ahá-øyeblikk. Da vil folk relatere seg til deg. Det er en oppskrift på dette. Et eget språk, (men mer om dette siden).

“Belief system”

Hva du tror på avslører deg! Du må ha et sterkt “belief system” for å “nå gjennom”. Dette gjelder også online. Har du ikke energi og tro på det du sier, vil folk ikke kjøpe av deg. Det vil ikke oppfattes som genuint. Kraft bak det du sier, er alfa og omega!

Du må også ha et sted å sende trafikken. Bygg e-postlista di! Disse kan følges opp senere når du ønsker det. Og ikke glem å også våge og være personlig! Husk, du er også et menneske. Så ikke behandle folk som en robot, som bare skal selge dem noe. Du blir avslørt, og konverteringen faller som en stein. Du kan bygge email-listen din med e-postsekvenser, men du kan også minne folk på tilbudene dine. Gjør det så elegant som du klarer. Men husk, bygg “relationships” først!

Legg igjen en kommentar