BLACK FRIDAY / WEEK

pexels-tima-miroshnichenko-5662852

Hva er Black Friday?

Black Friday er den største detaljhandelsdagen i verden, gjerne også ansett som den uoffisielle starten på høytidshandelssesongen.

Cyber ​​Monday, mandagen etter Black Friday, er en 24-timers online shoppingbegivenhet som ble opprettet for å overtale folk til å handle online og blir nå sett på som en utvidelse av Black Friday-salget.

Hvorfor er Black Friday viktig for e-handelsforhandlere?

Tradisjonelt ville forhandlere rulle ut en rekke tilbud i butikk på alt fra elektronikk til leker for å starte juleshoppingsesongen og åpne butikkene så tidlig som mulig, men i løpet av de siste tiårene har shopping-vanviddet beveget seg mer og mer over på nettet. Med stadig flere forbrukere som begynner den årlige «e-handels-jakta» på uimotståelige tilbud, har e-handelsforhandlerne en enestående mulighet til å tiltrekke seg nye kunder og øke salget.

Nøkkelinnblikk i Black Friday e-handel:

  • Black Friday-kunder handler mer sannsynlig på nettet enn i butikken, med flere og flere som bruker mobile enheter for å fullføre kjøp på nettet. Forbrukerne har 6 ganger større sannsynlighet for å kjøpe online Black Friday sammenlignet med salg noen annen fredag.
  • Netthandelsforhandlere rapporterer opp til 240% og 380% økning i inntekter på henholdsvis Black Friday og Cyber ​​Monday.
  • Sammenlignet med en vanlig salgsdag øker online-trafikken opp til 220% på Black Friday og 155% på Cyber ​​Monday.
  • Salgsbegivenheter hele dagen eller lengre periode er mer effektive enn flash-salg.
  • Mer enn 70% av Black Friday-stasjonære kunder bruker pengene sine hos forhandlere som tilbyr gratis frakt.
  • Fem dagers shoppingbonanza er et ideelt tidspunkt for e-forhandlere å tømme lagrene.


Black Friday / Week-markedet representerer en enorm mulighet for e-handelsforhandlere på jakt etter nye salgsvinkler.

Tips for e-handelsforhandlere om hvordan du forbereder deg på Black Friday / Week

Online Black Friday-salg kan starte så tidlig som mandag denne uken, så sørg for at du er klar til å engasjere de røverkjøpene kundene i god tid. De siste årene har det vært en mengde Black Friday-markedsføringsideer og listen fortsetter å vokse, men noen av de mest vellykkede strategiene inkluderer:

1. Bruk kunsten på online «merchandising». Online merchandising handler om den smarte vitenskapen om å vise de beste tilbudene og produktene på et nettsted på en slik måte at det øker salget. Forsikre deg om at de beste tilbudene dine er plassert for å fange besøkende oppmerksomhet i det sekund de lander på nettstedet ditt. Heltebilder, bannere og popup-vinduer brukes ofte til å inneholde de mest fremtredende tilbudene.


2. Tilby incentiver for å akselerere sosial deling. For å generere mer salg må du kjøre mer trafikk til nettstedet ditt raskt. Derfor er betalte sosiale medier og Google-annonser en utmerket taktikk for å øke de besøkende på nettstedet. Du kan imidlertid også prøve å oppmuntre kjøpere til å dele kampanjene dine og øke sosial trafikk ved å tilby dem rabattkuponger. De beste stedene å plassere disse tilbudene er hjemmesiden, produktsiden, kassesiden og ordrebekreftelsessiden. Du kan også eksperimentere med å legge kupongen i e-postbekreftelsen.


3. Lage gaveguider. Salg kan være overveldende, så å hjelpe potensielle kunder med å finne de mest interessante og relevante tilbudene er en av de beste måtene å få dem til å åpne lommeboken. Sørg for at du lager flere gaveguider rettet mot forskjellige publikumsegmenter (gaver til ham, gaver til henne, gaver til par, gaver til besteforeldre osv.) Og presenter dem på hjemmesiden din så vel som i dine e-postmarkedsføringskampanjer.


4. Utnytte følelsesmessige utløsere. Black Friday-kunder er ikke annerledes enn dine vanlige kunder, bare det at de kommer til lander i butikken din kan tyde på at de «klør» etter å bruke penger. Alt du trenger å gjøre for å hjelpe dem, er å trykke på de riktige knappene ved å integrere nettstedet med ulike følelsesmessige utløsere. Forsøk å ha visuelt overbevisende tilbud (begrensede rabatter, gratis frakt, henvisningskuponger, gratis gaver, osv.) på «premium»-steder på nettbutikken din, samt legg til et LIVE- supportvindu (i det minste for den travleste shoppingperioden), da ivrige kunder som regel har flere spørsmål. Exit-intent-popups og rabattkoder har også vist seg å være spesielt effektivt og fanger ofte interessen til ubesluttsomme kjøpere.

KOM I KONTAKT

Kontakt oss